måndag, maj 30, 2005

Popaganda 2

Det blev ett kort besök på Popaganda i fredags. Jag gick dit för att kolla in David Sandström Overdrive tillsammans med två kompisar, och jag blev inte besviken. David och bandet lät bra, och han var även väldigt underhållande i mellansnacket. Efter det lyssnade jag lite på Mattias Alkberg BD medan jag klämde kvällens sista öl. Musiken lät helt ok, men jag svårt för sångare som inte kan sjunga. Visst, det funkar för några - Daniel Johnston till exempel - men jag fick inte ut mycket av Alkberg. Det är för mycket Broder Daniel och Håkan Hellström över honom i mina ögon, och det är inte positivt.

Träffade även min bror ett par korta stunder. Han hade väldigt bråttom, såg mycket auktoritär ut där han sprang runt med sitt passerkort som det stod arrangör på. Han har nog haft en del att göra där, området var tydligen packat med folk i fredags kväll och igår spöregnade det ju större delen av kvällen. Hoppas bara att festivalen går runt i år så att de kan fortsätta med den, något så ovanligt som en gratis musikfestival bör uppmuntras.